sunnuntai 20. lokakuuta 2019

Neulottu panta jämälangoista

Kun harkitsee tarkemmin ostoksiaan ja välttelee turhien asioiden ostamista, niin itse olen ainakin huomannut kehittäneeni uusia tapoja hankkia itselleni jotakin "uutta". Olen nimittäin innostunut itsetekemisestä ja erilaisista tuunausprojekteista uudella innolla. Toki olen aiemminkin jonkin verran neulonut ja virkannut itse sekä korjaillut pikkuvikaisia vaatteita.

Tällä kertaa olen päässyt erityisesti vauhtiin neulomisen kanssa. Vuosien varrella on lankakoriin kertynyt sekalaisia keriä, joista riittää hyvin tekemistä joksikin aikaa. Mitään uutta ei siis ole tarvinut ostaa saadakseen jotakin uutta (heh).

Olen tässä syksyn aikana katsellut pääpantoja sillä silmällä, että sellainenhan olisi kivaa vaihtelua pipolle ja sopisi hyvin sellaisiin päiviin, kun ei ole varma tarviiko pipoa vai ei. Minulla on itseasiassa jotenkin herkät korvat, jotka kipeytyvät kaikesta viimasta, joten melko helposti vedän pipon päähän yhtään viileämpänä päivänä. Panta voisi siis olla hyvä vaihtoehto tähän.


Kerkesin jo vilkuilla Weecosin pantavalikoimaa, kunnes keksin, että voihan sen pannan tehdä itsekin. Kaivelin lankalaatikkoa ja sieltä löytyi tällaisiksi pieniksi keriksi silputtu musta lanka, jonka päätin ottaa käyttöön tähän projektiin. Tämä ei tosiaankaan ole mikään hieno ja trendikäs hifistelylanka, vaan ihan aitoa 100% akryyliä, en edes tiedä miksi minulla tällaista lankaa on, kun yleensä suosin kaikessa oikeaa villalankaa. Oli muutes työssä jonkin verran päättelemistä, kun oli se verran monesta eri pätkästä tämä panta tehty.



Pannan kierrekohta oli äkkiseltään hieman hankala hahmottaa, joten tästä ei tullut ihan sellaista, kuin oli alunperin tarkoitus. Toimii tämä näinkin! Tästä löytyy kuitenkin vastaava ohje, kuin mitä tästä olisi pitänyt tulla.

Tällä hetkellä työn alla on muitakin neuleita ja DIY-projekteja, niistä mahdollisesti lisää joku toinen kerta.

PS. Blogi löytyy nyt myös Instagramista, tervetuloa seurailemaan meininkejä myös siellä!

2 kommenttia:

  1. Tein ihan samanlaisen pannan ja vitsit, että tuo palmikko oli haastava!! Tuolta löytyy minun versio: https://onnellisempielama.blogspot.com/2019/09/talvi-tulee-taas-mutta-neuloosi-pysyy.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun kommentoit! Ja "hyvä" kuulla myös, etten ole ainoa, jolla on ollut haasteita tuon palmikkokohdan kanssa. Sehän tässä hämmästyttää, kun olen joskus puoli elämää sitten neulonut ihan oikeitakin palmikkojuttuja mm. lapasiin ja nyt ei tällainen suju. :D

      Poista